برندینگ و بازاریابی اینترنتی

وبلاگ آموزشی برندینگ و بازاریابی اینترنتی

برندینگ و بازاریابی اینترنتی

وبلاگ آموزشی برندینگ و بازاریابی اینترنتی

ساخت وب سایت responsive برای موبایل قسمت سوم

طراحی سایت ریسپانسیو برای تلفن های همراه پارت سوم

کد نویسی تارنمای اینترنتی واکنش گرا قطعا یکی از بهترین راه ها برای اینکه پایگاه شما در هر مانیتوری ( با وضوح تصویر مختلف ) و یا موبایل و ... به خوبی نمایش داده شود.  طراحی سایت با استفاده از تکنیک واکنش گرا است بدین صورت پایگاه شما در هر مانیتور و یا موبایلی بدون ایراد نمایش داده میشود.

در سایت فروشگاه اینترنتی واکنش گرا  ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور ساخته می‌شود و با کمک خاصیت  مدیا در تگ لینک  با توجه به سایز صفحه ، شیوه نامه های آبشاری مربوطه بار گزاری می‌شود که باعث تنظیم عرض صفحه ، سایز متن و ... در اندازه های متفاوت می‌شود . ایجاد سایت واکنش گرا برای واکنش سایت نسبت به تغییر دستگاه های مختلف مانند تبلت، موبایل ، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن ها کاربرد دارد .

در این تکنیک با استفاده از ویژگی های جدید و همچنین طراحی های شناور  وب سایت را بدون نیاز به نسخه های مختلف برای دستگاه ها و رزولوشن های متفاوت طراحی میکنیم تا بهینه سازی سایت نیز بیشتر شود .

منبع: استفاده از طراحی سایت واکنش گرا برای تلفن های همراه

طراحی سایت

ساخت سامانه ریسپانسیو برای تلفن های همراه بخش دوم

طراحی تارنمای اینترنتی responsive به خاطر موبایل قسمت 2

بعضی از صاحبان تجارت آنلاین علاقه ای به داشتن دو وب سایت مختلف دارند ، یکی برای کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها ، دیگری نیز برای نمایش درون موبایل ، از طرفی برخی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی علاقه ای به طراحی دو سایت مجزا نداشته و ترجیح میدهند یک سامانه قابل نمایش در  کامپیوترهای خانگی ، لپ تاپ ، تبلت ها و موبایل داشته باشند .

ممکن است برخی از مدیران کسب و کارهای آنلاین نسبت به استفاده بازدیدکنندگان از موبایل بی تفاوت باشند ، این تعداد از مدیران وب سایت ها باید قید بسیاری از مخاطبین خود را زده و از سوی دیگر آماده خراب شدن نام تجاری خود باشند زیرا بسیاری از بازدیدکنندگان هنگام بازدید از این سایت از طریق موبایل با وب سایتی بهم ریخته و نا مرتب رو به رو خواهند شد که قطعا از دید بازدیدکنندگان سایتی بی کیفیت بوده که کاربر هیچ علاقه ای به ماندن در آن نشان نخواهد داد و قطعا با این شرایط توقع فروش در این سایت توقعی بی جا تلقی خواهد شد.

منبع: استفاده از طراحی سایت واکنش گرا برای تلفن های همراه


اگر میخواهید در کنار رفع این مشکل بهینه سازی سایت شما نیز افزایش یابد ، ساخت سایت واکنش گرا توصیه ما به شماست.

طراحی سایت

کد نویسی تارنمای اینترنتی responsive به خاطر تلفن های همراه بخش 1

ساخت سایت responsive به خاطر موبایل پارت اول

اگر بهینه سازی ساختار سایت به عنوان یک بخش از بدنه مهم استراتژی های شما به منظور اینترنت مارکتینگ است ، طراحی یک پایگاه اینترنتی که قابل نمایش در تلفن های همراه باشد بسیار پسندیده خواهد بود . امروزه مقدار فروش تلفن های همراه در قیاس با فروش سیستم های شخصی و یا لپ تاپ ها پیشی گرفته است همچنین در سال 2014 میزان استفاده از اینترنت از طریق تلفن های همراه نسبت به سال های قبل بسیار بیشتر شده است.

به همین علت داشتن پایگاه اینترنتی که به طور کامل و بی هیچ گونه عیب و نقصی در تلفن های همراه قابل رویت باشد بسیار کار منطقی ای میباشد . اصلا تعجب نکنید اگر به زودی تعداد بازدید از وب سایت شما از طریق تلفن های همراه برابر با تعداد بازدیدهای سایتتان از طریق سیستم های شخصی بود و یا حتی ممکن است به زودی میزان استفاده از اینترنت از طریق تلفن همراه حتی نسبت به میزان استفاده از اینترنت توسط کامپیوترهای خانگی بالاتر رود .

تحقیقات نشان دهنده این میباشد که نزدیک به 67 درصد از کاربرانی که از طریق تلفن همراه به اینترنت متصل میشوند علاقه زیادی به خرید از این روش نشان میدهند به همین دلیل شرکت هایی که همیشه رفتاری عاقلانه و منطقی نسبت به علایق مخاطبین دارند از مدتی قبل اقدام به تغییراتی در سایت خود به خاطر نمایش بی عیب و ایراد در تلفن های همراه داشته و به دنبال ساخت وب سایتی هستند که در زمان نمایش در تلفن های همراه هیچ فرقی نسبت به نمایش در کامپیوترهای شخصی نداشته باشد. بدین شکل میتوانیم به بازاریابی اینترنتیتجارت خود نیز ، کمک شایانی کنیم ، از طرفی میتوانیم در بحث اعتماد سازی نیز بهتر عمل کنیم .

استفاده از طراحی سایت واکنش گرا برای تلفن های همراه

فعال کردن تکنولوژی gzip

در این پست مجموعه ای از مقالات را برای شما آماده کردیم .

پلاگین غیرفعال  کردن motools

لیست مقالات به شرح زیر است.

پلاگین غیرفعال کردن موتولز motools

یکی از فایلهایی که حجم سایت های جوملایی را افزایش میده فایل موتولز هست .

اگر در سایتهای تست سرعت بررسی کنید با این دو فایل در سایت جوملایی خود متوجه می شوید.

233kb     mootools-more.js
94kb     mootools-core.js

مجموعا این دو فایل 327kb حجم دارند که تقریبا حجم قابل توجهی است .

 

البته گفته می شود موتولز به طور کلی تقریبا 600 کیلوبایت حجم دارد و هر بار هنگام بارگذاری سایت شما بیاد دوباره بارگذاری شود .

حال به توضیح این می پردازیم که موتولز چیست ؟

mootools  یکی از کتابخانه های جاوا اسکریپت است که در جوملا خصوصا در قسمت مدیریت دارای وظایف عملکردی میباشد. خود جاوا اسکریپت بر اساس dom و یا عبارت ساده تر پردازش عناصر صفحه بر اساس واکنش کاربر به این عناصر میباشد.

در برخی از قسمت های سایت نیز از mootools برای جوملا استفاده شده است به عنوان قسمت هایی همچون لاگین کاربران و یا ویرایش مطلب از سمت سایت در قسمت سرپرستی این استفاده بسیار بیشر است پس کلا نمیتوانیم mootools را از جوملا حذف نماییم چرا عملکرد سیستم دچار مشکل میشود اما میتوانیم آن را کنترل نماییم و مشخص نماییم در کجا این 600 کیلو بایت تحملی بارگزاری شده و در کجا بارگزاری نشود.

خب حال ما برای این مشکل یک راه حل ارائه دادیم پلاگین فعال کردن و غیر فعال کردن موتولز .

مثلا ما میخواهیم صفحه اصلی سبک باشد پس در پلاگین تعیین می کنیم موتولز برای منوی صفحه اصلی غیر فعال باشد.پس برای افزایش سرعت سایت جوملایی خودتون میتونید از این پلاگین استفاده کنید.

 

   دانلود  

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

دانلود پلاگین درج کامپوننت در مطلب و ماژول

امروز میخوام یک پلاگین فوق العاده عالی و کاربردی را معرفی کنم و اون پلاگین درج و نمایش کامپوننت در مطلب هست.

فرض کنید یک کامپوننت فرم ساز دارید و باهاش یک فرم سفارش ساختید . حالا میخواهید زیر مطلب محصولتون فرم سفارش بندازید.

پلاگین درج و نمایش کامپوننت در مطلب

پس بهترین راه استفاده از پلاگین درج کامپوننت در مطلبه .که میتونید فرم سفارشتون که یک منو بهش اختصاص دادید را اینجا فراخوانی کنید.

 

 

اسم این پلاگین به انگلیسی : componentanywhere هست .

بعد از نصب این پلاگین توی مطلبتون کد زیر را قرار بدید

component url

برای مثال فرم سفارشتون در منو با این آدرس هست

yoursite.com/form

پس باید کد را اینطوری بذارید

component form

برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید .

   دانلود  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ماژول روتیتر اخبار برای جوملا 2.5

اکثرا به این موضوع پی بردیم که جوملا در طراحی سایتهای خبری یک ضعف بزرگ داره و اون روتیتر هست . برای اینکه متوجه بشید روتیتر چیه به این مثال توجه کنید .

دکتر رضایی در جمع دانشجویان تهران                                                                                                     <------    روتیتر

جنگ ایران و عراق یک جنگ تحمیلی بود.                                                      <------    عنوان

دکتر رضایی روز پنجشنبه در دانشگاه تهران در سخنرانی خود گفتند که جنگ ما .......       <------   متن

 

 

خب برای این مشکل توسط جوملا یک راه حل ارائه شده و آن هم استفاده از ماژول روتیتر هست .استفاده از این ماژول خیلی ساده است.این ماژول را نصب می کنید.این ماژول مثل اکثر ماژول های خبری مطالب خود را اتوماتیک از مجموعه دلخواه شما میگیره .حالا از این به بعد هر مطلبی خواستید بنویسید در قسمت توضیحات متا متن دلخواه خود را وارد کنید.

ماژول به طور خودکار توضیحات متای شما را به روتیتر تبدیل میکنه و در سایت نمایش میده .

با استفاده از کدهای سی اس اس این ماژول و تغییر اون هم میتونید ماژول را به شکل دلخواه خودتون در بیارید.

امیدوارم به کارتون بیاد.

دانلود ماژول روتیتر

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

افزونه درج ماژول در مطلب برای جوملا

اگر بخوام یک پلاگین فوق العاده عالی و کاربردی را نام ببرم همین پلاگین درج ماژول در مطلبه .

فرض کنید یک مطلب نوشتید و می خواهید زیرش نمونه کارهاتون به صورت اسلاید نمایش داده بشه . خب شما یک ماژول نمایش تصاویر دارید اما نمی دونید چطور این ماژول را داخل مطلبتون نمایش بدید .

ماژول درج ماژول در مطلب

پس بهترین راه استفاده از پلاگین درج ماژول در مطلبه .

 

اسم این پلاگین به انگلیسی : modulesanywhere هست .

بعد از نصب این پلاگین در پایین ادیتور شما یک دکمه ظاهر میشه که روش نوشته insert module .وقتی روی دکمه بزنید یک جعبه باز میشه که میتونید ماژول مورد نظر برای نمایش در صفحه را انتخاب کنید. وقتی انتخاب کردید در داخل مطالبتون عبارتی مثل این نمایش داده  میشه .

module name-module

برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید .

   دانلود  

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

افزایش سرعت لود سایت در جوملا

برای افزایش سرعت بارگذاری سایتهایی که با جوملا سخته شده اند من گام هایی را آماده کردم که در پایین توضیح میدم .

گام اول :

اگر سایت شما از جی کوئری استفاده نمیکنه برای مثال عناصر حرکتی و افکتی مثل اسلاید شو ها و ... نداره پیشنهاد من حذف موتولز جوملاست .
برای اینکار میتونید از پلاگین مخصوص اینکار استفاده کنید.پلاگینی که به شما اجازه می دهید در هر صفحه ای که خواستید موتولز را غیر فعال کنید پلاگین غیر فعال کردن موتولز است . و می توانید از اینجا دانلود کنید .

گام دوم : کم حجم کردن تصاویر  و حذف تصاویری که به آنها نیاز ندارید. مقاله روش های کم حجم کردن تصاویر در طراحی سایت را بخوانید .

گام سوم : حذف افزونه ها و ابزارهایی که از سایتهای دیگر خونده میشن و باعث کندی سایت میشن مثل آمار گیر وبگذر و ... یا ابزارهای بلاگ . این ابزارک ها به شدت سرعت لود را کاهش می دهند . و چون گاها سرورهای خیلی قدرتمندی ندارند زمان زیادی نیاز دارند تا بتوانند خدمات دهند . و این سرعت لود شما را خیلی خیلی کند می کند .


 گام چهارم : استفاده از سرورهای ایران  و هاستهای خیلی خوب . هاست سریع و قوی که در افزایش سرعت سایت موثر است .همچنین اگر سرور شما در ایران باشد سرعت انتقال فایلها به علت کم شدن مسافت کمی کمتر می شود و سرعت لود سایت را افزایش می دهد.













گام پنجم :
حذف ماژول هایی که در صفحه اصلی نیاز نیستند .سرعت صفحه اول سایت خیلی مهم است چون این صفحه معمولا مهمترین صفحه شماست و بیشترین بازدید را دارد .

همچنین برای صفحات دیگر هم هرجا به ماژولی نیاز بود آنجا انتشار دهید .و از انتشار همه ماژول ها در همه صفحات خودداری کنید . مثلا ماژول آب و هوا در صفحه سفارشات نیاز نیست.


گام ششم : حذف کدهای اضافی : معمولا سی ام اس ها و سیستم های آماده کدهایی دارند که شما به آنها احتیاجی ندارید . اگر برنامه نویس ماهری هستید و میتوانید کدهای اضافی در سی ام اس مورد نظرتان را تشخیص بدید آنها را حذف کنید.

گام هفتم : فشرده سازی کدها .در جوملا می توانید با استفاده از تکنولوژی gzip  (جی زیپ )  به فشرده سازی کدها و کم کردن حجم سایت بپردازید . برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله آموزش فعال کردن تکنولوژی gzip را بخوانید .


گام آخر :  چک و بررسی : پس از انجام همه مراحل وقت بررسی سرعت سایت است. شما می توانید از سایتهای تست سرعت سایت برای بررسی استفاده کنید .به نظر من بهترینشون همین سایتی هست که من در زیر آدرسش را براتون گذاشتم .

این سایت همه فایلهای سایت شما که هنگام بارگذاری سایت لود می شوند را با زمان لود و حجمشون نشون میده . این سیستم کمک بزرگی میتونه به شما بکنه . اینجوری شما می فهمید چه فایلی زمان بیشتری برای لود از شما میگیره یا حجم زیادی داره .و میتونید نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

سایت تست و بررسی سرعت سایت :    http://tools.pingdom.com/fpt

 کلام آخر : در اینجا این مساله را هم بگم . من با افرادی که میگن در بین سی ام اس ها جوملا نسبت به بقیه خیلی سنگینه را قبول ندارم. اگر بتونیم درست و حرفه ای از جوملا استفاده کنیم اتفاقا میشه سایتهای سبکی هم با اون طراحی کرد .

من خودم با جوملا 2.5 یک سایت داشتم که هم گرافیک نسبتا خوبی داشت و هم در آن تصویر وجود داشت و کل حجم این سایت در حدود 90 کیلوبایت بود .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
امیدوارم از خواندن این مقالات لذت برده باشید
 
همچنین پیشنهاد می کنم مقاله های زیر را هم بخوانید
 
 
 
 
 
 

اثر یوزر فرندلی بودن سایت در فروش آنلاین بخش 4

اثر کاربرپسندی پایگاه در فروش آنلاین قسمت چهارم

رنگ آمیزی خوب
داشتن رنگ بندی مناسب در سایتتان نیز باعث بالا رفتن کاربرپسندی پایگاه شما خواهد شد . فرض کنید سایت شما دارای بک گراندی مشکی و فونتی قرمز است ، در این چنین شرایطی کدام بازدیدکننده حاضر است به مدت چند لحظه در پایگاه شما به دنبال محصولات مورد نظر خود خواهید کرد ؟! سعی کنید در رنگ بندی سایت خود از رنگ هایی به کار گیری کنید که چشم بازدیدکننده را خسته نمیکند ، این مسئله در مقدار ماندگاری بازدیدکننده در سایت شما بسیار تاثیرگذار میباشد .

ساخت بخش نظرات در وب سایت
میتوانید با دریافت انتقادات و پیشنهادات کاربران و تحلیل نظرات آنها تمامی کاستی های سایت خود را برطرف کرده و علاوه بر جلب رضایت کاربران ، پایگاه خود را نیز بیشتر از گذشته قدرتمند کنید . استفاده از پیشنهادات کاربران میتواند فواید زیادی برای وب سایت شما داشته باشد که اصلی ترین آن  ، کسب آگاهی شما از نواقص موجود در سایتتان میباشد. در نظر داشته باشید که هرگز شما نمیتوانید مانند کاربران به ایرادات کوچک و بزرگی مانند ایراد در صفحه تعرفه طراحی سایت خود آگاهی داشته باشید.

صحیح بودن آدرس های سایت
یکی دیگر از مسائل مهم در زمینه یوزرفرندلی وب سایت شما ، سالم بودن لینک های صفحاتتان میباشد. لینک های سایتتان از منو تا دکمه های میانبر و آدرس های دانلود گرفته تا پیوندها ، به عنوان مثال اگر آدرس تحت عنوان طراحی سایت مذهبی دارید حتما سعی کنید تا این آدرس را امتحان کرده تا صحیح کار کند زیرا اگر کاربری روی آدرس شما کلیک نماید اما آدرس آن کار نکند ، کاربر حاضر به خرید از سایتتان نخواهد بود. این مسئله به سئو پایگاه شما نیز کمک خواهد کرد .

منبع : تاثیر کاربرپسندی سایت در بازاریابی اینترنتی

طراحی سایت