برندینگ و بازاریابی اینترنتی

وبلاگ آموزشی برندینگ و بازاریابی اینترنتی

برندینگ و بازاریابی اینترنتی

وبلاگ آموزشی برندینگ و بازاریابی اینترنتی

آگاهی هایی در زمینه ی بلیط هواپیمــا در آخرین زمان‏

دانستنی هایی راجع به تیکت های هواپیمــا لحظه آخری‏


هزینه ی تیکت چارتر در تایم های مختلف و بسته به شرایط چارتر کننده دگرگون می شود

 

 قصد داریم برای کسانی پیام بدهیم که چه به طور عمد و چه غیر عمد، زیاد دیر قصد به خریداری تیکت هواپیما می گیرند. اگر جزو این دسته انسان ها نیستید خیلی به خودتان ننازید. حدس می رود همین سفر آینده تان بی اگاهی پیش بیاید و نیاز باشد باسرعت تند بلیت پرواز بخرید. در بیشتر مواقع نمی توانید بلیتی را با قیمت رسمی پیدا کنید؛ چه انتظاری دارید، وقتی یک روز قبل از سفر برای خرید بلیت اقدام می کنید، طبیعی است که به راحتی نمی توانید بلیت بخرید. پس باید بروید سراغ بلیت های چارتری؛ بلیت هایی که به بلیت های ارزان قیمت شهره هستند.

 اما گاهی این حرف درست است و گاهی هم نه. می خواهیم امروز به بلیت های چارتر بپردازیم. اینکه اصلا به چه نوع بلیتی می گویند چارتر، چطور باید این بلیت ها را خرید، خرید یک بلیت چارتر در چه روزی یا چه ساعتی راحت تر است و ...

خرید بلیت های چارتر لم دارد. باید چند بار از آنها خرید کنید تا بالاخره دست تان بیاید که بهترین لحظات خرید بلیت هواپیما چه زمانی است یا اصلا باید از کدام سایت خرید کرد و چه سایت هایی را کنار گذاشت.فقط به یکی از این لم ها اشاره کنیم تا ببینید حرفه ای های عرصه خلید بلیت چارتر به چه چیزهایی توجه نمی کنند. همین را داشته باید که فقط تا دو ساعت قبل از پرواز می توانید بلیت بخرید و یک ثانیه دیر کنید، مثل دو هفته پیش که یکی از اعضای سرویس راهنمای بازار، بلیت ارزان قیمت خود را از دست داد، ناکام می مانید. بقیه این داستان را در گزارش ما از بازار بلیت چارتر هواپیما بخوانید.

چارتر را به بلیت می گویند یا هواپیما؟
بلیت چارتر توسط بعضی از شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی فروخته می شود. بعضی از آژانس های مسافرتی سالانه یا برای مدتی معین تمام یا بخشی از صندلی های بعضی مسیرهای هوایی را از شرکت های هواپیمایی اجاره می کنند و بلیت این پروازها را به مسافران آن مسیرها می فروشند.

در این حالت به این آژانس ها «چارترکننده» می گویند و به شرکت هواپیمایی (ایرلاینی) که تمام یا بخشی از صندلی های پروازش را اجاره می دهد، «چارتر شونده» می گویند. در این شرایط، بلیت را مستقیم از هواپیمایی نمی خرید، بلکه از آژانس چارتر کننده خریداری می کنید و بهای بلیت چارتر را هم نه شرکت هواپیمایی، بلکه آژانس چارتر کننده تعیین می کند.

گروهی از مسافران هوایی که به بلیت چارتر نیاز دارند
در روزها و تعطیلات عادی، معمولا مسافران، تکراری هستند. مثلا افرادی هستند که همیشه اول هفته برای کار خود به شهرستان های بزرگ می روند و چهارشنبه شب یا پنجشنبه وقتی کارشان تمام می شود به شهرستان محل زندگی خانواده خود باز می گردند. آنها مسافران همیشگی ایرلاین ها هستند. این افراد در رفت و آمد خود خیلی به مناسبت ها و تعطیلات نگاه نمی کنند.

 بنابراین تعداد سفرهای هوایی در هفته ها و روزهای عادی سال، تعداد مشخصی است اما وقتی تعطیلاتی سر می رسد و مسافران زیاد می شوند، گاهی مواقع تعداد پروازها به اندازه تعداد مسافران نیست. بنابراین کمبود بلیت پیش می آید. آژانس های گردشگری هوشیاری به خرج می دهند و بلیت های ایرلاین ها را از قبل اجاره می کنند و به مسافرانی که تازه می خواهند دو سه روز قبل از سفر خود، بلیت بخرند، می فروشند.

ایامی که بلیت گران می شود
بهای بلیت چارتر در زمان های متفاوت و بسته به شرایط چارتر کننده تغییر می کند. بعضی از مسیرهای پروازی در مناسبت ها و مقاطع زمانی خاص مثلا عید نوروز یا فصل تابستان پرتردد می شوند. نکته مهمی که درباره بلیت چارتر باید بدانید این است که فرقی نمی کند در کدام مقطع از تقویم گردشگری باشید، تحت هر شرایطی اگر پرواز چارتر خالی بماند، هزینه خالی بودن پرواز را آژانس چارتر کننده متحمل خواهد شد.

به همین دلیل هم در شرایط زمانی متفاوت، بهای چارتر تغییر می کند. گاهی اوقات هر چه به زمان پرواز نزدیک تر بوشیم، بهای بلیت چارتر پایین تر می آید. بعدا برای تان توضیح خواهیم داد که چگونه یک بلیت چارتر را با بهترین قیمت ممکن بخرید.

بلیت های چارتر, قیمت بلیت چارتر

تورهای لحظه آخری نسبت به زمان عادی قیمت پایین تری دارند


قیمت بلیت چارتر ساعت به ساعت فرق دارد
مزیت بزرگ بلیت چارتر در متغیر بودن بهای بلیت است. آژانس ها مجبورند برای به دست آوردن هزینه های چارترشان، به هر ترتیب که شده بلیت های شان را بفروشند، به همین دلیل گاهی می توانید در فصل های کم سفر، بلیت هایی با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید. مثلا در اسفند ماه که بیشتر مردم مشغول تدارک دیدن برای سال جدید و تمیزکاری و خریدهای عید نوروزند، یکی از بهترین زمان ها برای بلیت چارتر کیش است. در عوض اگر تا شب عید نوروز یا شب هر تعطیلی دست دست کنید، باید بلیت چارتر را به قیمت بالایی بخرید؛ قیمتی که گاهی مواقع از قیمت رسمی آن مسیر پروازی هم بیشتر است.

تور لحظه آخری یعنی چه؟
تورهای لحظه آخری نسبت به زمان عادی قیمت پایین تری دارند. آژانسی که پرواز یا هتل را چارتر کرده است، نمی خواهد تحت هیچ شرایطی صندلی های هواپیما یا اتاق های هتلی که اجاره کرده خالی بماند، بنابراین به اصطلاح قیمت را پایین می آورد تا مشتری ترغیب شود تور را بخرد. اتفاقا این یک معامله برد – برد است، هم چارتر کننده ضرر نمی کند و هم این که مسافر، بلیت چارتر یا تور را با هزینه بسیار مناسب پیدا می کند.

دو عیب بزرگ بلیت چارتر
برخلاف بلیت سیستمی، شما نمی توانید بلیت چارتر را به راحتی استرداد کنید یا تاریخ آن را تغییر دهید. در پروازهای چارتر یا امکان برگرداندن بلیت را ندارید یا اگر در بعضی شرایط این امکان را داشته باشید که بلیت چارتر را پس بدهید، میزان جریمه لغو کردن بلیت بسیار بالا است و گاهی معادل هزینه خود بلیت تمام می شود. یعنی مثلا اگر به هر دلیلی بلیت چارتر را لغو کنید، ممکن است آژانس تمامی پولی را که برای بلیت پرداخته اید، برای خودش نگه دارد.

دیگر این که درست است شما از آژانس، بلیت چارتر می خرید اما اگر مشکلی در پروازتان به وجود بیاید، مثلا اگر پروازتان تاخیر داشته باشد، بارتان گم شود، پروازتان لغو شود و ... مسئولیت این مشکلات بر عهده شرکت های هواپیمایی است و آژانس چارتر کننده به شما خدمات خاصی نمی دهد.

به چه شکل با گل های رنگارنگ منزل خودرادل باز کنیم

به چه شکل با گلدان های رنگارنگ اتاق خودرازیبا کنیم


بزرگترین مراکز جست وجو در کره خاکی حضور در طبیعت را عاملی موثر در بهبود دلواپسی، اضطراب می دانند و زندگی در فضای طبیعی را در دنیای ماشینی و به روز امروزی، از مناسب ترین راه‌های پیشگیری از دچارشدن به مریضی‌های گوناگون برمیشمارند. همین نتایج علمی بهترین دلیل برای ماست که در این روزها وقت بیشتری را صرف نگهداری و مراقبت از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و خانگی کنیم و بیشتر از همیشه از انرژی‌ها و فواید آن بهره‌مند شوید.

اصول فنگ شویی, دکوراسیون فنگ شویی


برگ پهن بهترین انتخاب است
انتخاب گیاهان آپارتمانی با برگ‌های پهن و بزرگ برای این روزها از چند جهت اهمیت دارد؛ اول آنکه برگ‌های بزرگ و آبدار گیاهان، بیشترین تاثیر را در افزایش نشاط و شادابی در خانه خواهند داشت. دیگر آنکه به اعتقاد کارشناسان فنگ‌‌شویی استفاده از گیاهان برگ پهن بیشترین انرژی را برای دور کردن انرژی‌های منفی و افکار نامناسب از خانه دارد. ضمن آنکه این گیاهان بهتر می‌توانند به پاکسازی هوای محیط نیز کمک کنند.

با این گیاه، چاقی سراغتان نمی‌آید
مردم چین و برخی از کشورهای آسیایی باوری دارندکه تماشای گل‌های آپارتمانی با رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی، صورتی و بنفش تاثیر بسیار زیادی بر افزایش تحرک اعضای خانواده و سرعت سوخت و ساز دستگاه گوارش دارد. به این معنی که تماشای این گیاهان می‌تواند به طور ناخودآگاه به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و متابولیسم بدن کمک کند و احتمال افزایش وزن و چاقی را کاهش دهد.

گل های قرمز و افزایش مهربانی
یکی دیگر از فواید انتخاب گیاهان آپارتمانی با برگ‌های قرمز رنگ، افزایش محبت و انرژی‌های دوستانه در محیط خانه است. در صورتی که این گیاهان دارای گلبرگ‌ها و برگ‌های گرد و بی زاویه باشند، تاثیر آرامش‌بخش و متفاوتی بر میزان محبت اعضای خانواده نسبت به یکدیگر خواهند داشت و محیط زندگی را برای اعضای خانواده دلنشین‌تر خواهند کرد.

اصول فنگ شویی, دکوراسیون فنگ شویی




بیان اینفوگرافیک ها درجلد یک مثال

بیان اینفوگرافیک ها درقالب یک مثال

بیان اینفوگرافیک ها درجلد یک مثال:

فرصت دهید یک نمونه از ساختاینفوگرافیکبیان کنیم . نگاهی به تصویر بیانی کهکشان شیری یا 10 کشف سرزمین ایرلند بیاندازید. می توان گفت هر دوی تصویر بیانی ها را تا آخرنگاه کردید. حال تصور کنید اگر می خواستیم اینفوگرافیک منظومه شمسی را به صورت یک مقاله ارایه بدهیم چه می شد!؟ متنی شلوغ و خسته کننده که خلاف اصول بهینه سازی محتوا است. در نتیجه با طراحی اینفوگرافیک ارایه اطلاعات در یک قالب جمع وجور و خلاق که به آن اینفوگرافیک می گوییم به سرعت قادر به انتقال دانش به مخاطبین خود هستید. من شخصا فکر می کنم اینفوگرافیک ها یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی است که در سالهای اخیر دیده می شود.

چند تاثیر ورزش برتوانایی خانم ها

 چندین اثر ورزش برتندرستی خانم ها

شما نه تنها برای بدست اوردن تناسب اندام بلکه برای حفظ تندرستی   و خوبتر زیستن ورزش می کنید‎

 
حرکات جسمانی به شما کمک خواهد کرد تا چربی از دست داده و لاغر شوید. اما می باست علت های مهم زیادتری برای تمرین کردن وجود داشته باشد. شما نه تنها برای کسب تناسب اندام بلکه برای حفظ سلامتی و زندگی کردن ورزش می کنید.

 

تاثیر ورزش بر افزایش کارایی ریه‌ها
مطالعات اخیر نشان داده است که انجام ورزش باعث کارایی بهتر ریه‌ها می‌شود.محققان دریافته‌اند که ورزش کردن و افزایش کارایی قلبی – عروقی بر کارایی ریه‌ها تاثیرگذار است.

بررسی‌ها نشان داد افرادی که آمادگی قلبی – عروقی بیشتری دارند. در طول بیست سال کمتر دچار کاهش کارایی ریه‌ها می‌شود.

هر چقدر که سن افزایش می‌یابد کارایی ریه‌ها کمتر می‌شود. به غیر از سیگار کشیدن و زندگی در هوای آلوده فاکتورهای دیگری نیز بر کارایی ریه‌ها تاثیرگذار هستند.

در این مطالعات 5 هزار نفر مورد بررسی قرار گرفتند.بررسی‌ها نشان داد افرادی که ورزش می‌کنند و کارایی قلبی – عروقی بیشتری دارند کمتر دچار کاهش کارایی ریه‌ها می‌شوند.

 

ورزش احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را کاهش می‌دهد
طبق مطالعات انجام شده در موسسه سرطان روزدل پارک، 30 دقیقه ورزش در طول هفته احتمال ابتلای زنان به سرطان دهانه رحم را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد.

ورزش کردن به صور کامل باعث کاهش ابتلا به سرطان می‌شود. مدیر این تحقیقات می‌گوید نداشتن فعالیت با ابتلا به سرطان دهانه رحم در ارتباط است.

نداشتن فعالیت به معنای کمتر از 4 جلسه ورزش در ماه است.بررسی‌ها نشان داد زنانی که فعالیت کافی ندارند 2 و نیم برابر بیشتر احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم دارند. انجام هر میزان ورزش می‌تواند به کاهش احتمال ابتلا به سرطان کمک کند.

 

فواید ورزش

ورزش کردن به صور ت کامل باعث کاهش ابتلا به سرطان می‌شود‎

 

 

پیاده‌روی باعث کاهش خطر سرطان روده بزرگ می‌شود
اگر همه ما فقط روزی نیم ساعت با سرعت نه خیلی زیاد راه برویم، خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن را در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داده‌ایم.

دکتر جهانی مسئول کمیته تحقیقات و پژوهش هیأت پزشکی ورزشی در این باره افزود: پیاده روی دائم می تواند در کمک به ترک سیگار و کنترل اشتها کمک کند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بهره ممکن را از پیاده روی حاصل کنیم، باید ۳ یا ۴ روز در هفته، بین ۳۰ الی ۶۰ دقیقه تمرین کنیم، یعنی با سرعتی بیشتر از ریتم پیاده روی معمولی راه برویم. به این ترتیب علاوه بر مزیت‌های فوق، می توانیم میزان چربی خون را نیز کاهش دهیم.

جهانی در ادامه توصیه کرد: نوشیدن آب قبل از پیاده روی توصیه می شود، یعنی یک لیوان آب ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قبل از شروع پیاده روی و یک لیوان دیگر ۵ دقیقه پیش از شروع حرکت میل شود. البته بهتر است به جای سطوح آسفالت و سنگفرش، زمین‌های نرم وخاکی را برای پیاده روی انتخاب کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیاده روی سریع برای قلب بسیار مفید است. چرا که قلب یک عضو ماهیچه‌ای است و هر چیزی که باعث شود جریان خون بیشتری در یک ماهیچه ایجاد شود، باعث قدرت بیشتر آن ماهیچه می شود و از طرف دیگر راه رفتن به طور منظم باعث کاهش فشار خون می گردد. هم‌چنین افرادی که حدود ۲۰ دقیقه در روز پیاده روی می کنند، حدود ۴۰ درصد از خطر ایجاد سکته مغزی توسط لخته های خون در آنها کاسته می شود.

وی با بیان این که پیاده روی با سرعت متوسط به مدت نیم ساعت، نه تنها باعث سوزاندن حدود ۲۰۰ کیلو کالری می شود بلکه سرعت سوخت وساز را در بدن را بالا می برد، گفت: کسانی که سعی دارند چربی اضافه بدنشان از بین برود می توانند با روزانه یک ساعت پیاده روی به هدف خود برسند. البته بدن بعد از نیم ساعت فعالیت تازه شروع به سوزاندن چربی اضافه خواهد کرد. راه رفتن نه تنها باعث قوی شدن عضلات می‌گردد، بلکه باعث محکم ترشدن استخوانهای محل اتصال می‌شود. در زنانی که در سنین جوانی بطور مرتب ورزش کرده و میزان کلسیم رژیم غذایی آنها مناسب است، خطر پوکی استخوان در سنین بالا حدود ۳۰ درصد کاهش می یابد.

جهانی افزود: تعداد بسیاری از مردم با بالا رفتن سن، دچار آرتروز زانو می شوند، راه رفتن به علت قوی ساختن عضلات اطراف مفصل، باعث کاهش درد می شود. در این حالت ورزش باید یک روز در میان انجام شود تا در این بین فرصتی هم برای استراحت کردن به مفاصل داده باشیم. همچنین در افرادی که وزن بالا و بیماری پیشرفته دارند، فشار آوردن به زانو توصیه نمی شود.

وی تاکید کرد: طی تحقیقات انجام شده، افراد افسرده‌ای که به جای درمان دارویی، از ورزش و پیاده روی برای درمان استفاده کرده‌اند در مقایسه با افرادی که تنها با دارو درمان شده اند‌، عود بیماریشان کمتر بوده است.

جهانی در پایان اظهار کرد: پیادروی می تواند باعث کاهش خطر سرطان روده بزرگ شود. شاید به این علت که راه رفتن باعث به حرکت در آمدن مواد در روده‌ها و دفع مواد زاید باقی مانده می‌شود. ضمن این که در هنگام پیاده‌روی ، تنفس عمیق را فراموش نکنید.

توصیه هایی برای جلو گیری از بیمار شدن درمسافرت

نکاتی برای پیشگیری از بیمار شدن در سفر

مریض شدن بخشی از زندگی روزمره می باشد ، و درمسافرت بودن باعث نمی شود که دیگر با آن مواجه نشوید. البته در مسافرت ما محیط هایگوناگون ، آدمهای مختلف و حشرات مختلفرا میبینید که هر کدام ممکن است برای شما ویروس یا بیماری انتقال بدهند.

تنها کاری که از دست شما بر می آید این است که احتمال دچار شدن به بیماری را به حداقل برسانید. مطلبی که پیش رو دارید چند تا از اساسی ترین نکات برای حفظ سلامتی و دوری از مریضی در حین سفر را برایتان بازگو می کند.

۱ . دست هایتان را بشویید.

 سلامتی در سفر,تغذیه در سفر

یکی از مهم ترین عوامل برای مبتلا نشدن به بیماری شستن مرتب دست هاست

 

شاید نکته ساده ای به نظر برسد، اما اکثر آدمها آن را فراموش می کنند. یکی از مهم ترین عوامل برای مبتلا نشدن به بیماری و جلوگیری از انتقال آن، شستن مرتب دست هاست. سعی کنید هر بار که به آب دسترسی پیدا می کنید دستهایتان را کامل بشویید.

۲ . مواظب مسمویت غذایی باشید.

 سفر رفتن,وسایل سفر

در مسافرت، هر جایی غذا نخورید هرچند وسوسه انگیز باشد

 
بزرگترین دلیل برای مشکلات معده و اسهال، مسمویت غذایی است. هر جایی غذا نخورید، هرچند وسوسه انگیز باشد. تا جایی که می توانید جایی غذا بخورید که غذای آن تازه، کاملا پخته و موقع سرو کردن داغ باشد. سالادهایی که از شستشوی صحیح آنها مطمئن نیستید، غذاهای مانده، آب میوه فروشی هایی که معلوم نیست چگونه میوه ها را پوست کنده اند یا برای مدت زیادی آنها را بیرون از یخچال نگه داشته اند، خط قرمز هستند.


۳ .آب معدنی بنوشید.

 سلامتی در سفر,تغذیه در سفر

در مسافرت سعی کنید از آب معدنی استفاده کنید

 
اگر از آب شیر شهری که در آن به سر می برید مطمئن نیستید، توصیه می کنیم از آب معدنی استفاده کنید، حتی اگر محلی ها آب شیر را بدون هیچ مشکلی می نوشند!


۴ . از خوردن غذای آشنا نترسید.

  سلامتی در سفر, تغذیه در سفر

در سفر بیشتر سعی کنید غذاهای خانگی مصرف کنید

 

اگر در مکانی که هستید غذای قابل اعتمادی به جز همان که در خانه می خوردید وجود ندارد، بهتر است با همان سر کنید. همچنین تغییر ناگهانی به یک رژیم غذایی متفاوت مثل غذاهای تند و ادویه دار ممکن است ساز و کار بدنتان را به هم بریزد.

۵ . واکسن بزنید.

سلامتی در سفر, تغذیه در سفر

برای سفرهای طولانی مدت، توصیه می شود که واکسن های مورد نیاز را از قبل بزنید

 
برای سفرهای طولانی مدت، توصیه می شود که واکسن های مورد نیاز را از قبل بزنید. اما واکسنی که از همه بیماری ها پیشگیری کند وجود ندارد. هر جایی بنا به شرایط و محیطی که دارد، مستلزم یک سری واکسن است. توصیه کلی ما این است: اگر می توانید کاری برای پایین آوردن احتمال بروز بیماری ها انجام دهید، چرا که نه؟


۶ . مراقب نور خورشید باشید.

سلامتی در سفر, تغذیه در سفر

نور خورشید باعث گرمازدگی، سوختگی و دردسرهای زیادی در طول سفر بشود

 
هرچند نور خورشید برای بدن خوب است، اما بیش از اندازه آن می تواند باعث گرمازدگی، سوختگی و دردسرهای زیادی در طول سفر بشود. برای اینکه خیال خودتان را راحت کنید، از کرم ضدآفتاب استفاده کرده و مرتب آب بنوشید.

۷ . فعالیت بدنی را فراموش نکنید.

سلامتی در سفر, تغذیه در سفر

فعالیت فیزیکی سیستم دفاعی را بهبود می بخشد و آن را در برابر بیماری ها مقاوم می کند

 

یکی از بهترین روش ها برای سلامتی و مبارزه با عفونت ها، فعالیت فیزیکی است. بر همه ثابت شده است که فعالیت فیزیکی سیستم دفاعی را بهبود می بخشد و آن را در برابر بیماری ها مقاوم می کند. اصلا سفری که در آن نخواهید از بدنتان کار بکشید که سفر نمی شود.


۸ . مراقب نیش پشه باشید.

  سلامتی در سفر, تغذیه در سفر

نیش پشه و حشرات یکی از کابوس های عاشقان سفر است

 
نیش پشه و حشرات یکی از کابوس های عاشقان سفر است. برای اینکه خطر ابتلا به بیماری هایی مثل مالاریا و تب دانگ را به حداقل برسانید، این کارها را انجام دهید:

تا جایی که امکان دارد در اتاق هایی با سیستم سرمایشی مناسب بمانید.

اگر چادر می زنید، از پشه بند استفاده کنید و موقع خواب همه بدنتان را بپوشانید.

از مواد و لوازمی که حشرات را دفع می کنند استفاده کنید (مثل دستبندهای دفع حشره یا اسپری ها)

۹ . اگر لازم است، از قرص ضد مالاریا استفاده کنید.

  سلامتی در سفر, تغذیه در سفر

اگر منطقه ای که به آن سفر می کنید خطر گزیدگی مالاریا دارد، قرص های ضد مالاریا با خود ببرید

 
اگر منطقه ای که به آن سفر می کنید خطر گزیدگی مالاریا دارد، بهتر است قرص های ضد مالاریا با خود ببرید. البته انواع قرص های ضد مالاریا وجود دارد که می تواند بر روی آدم های مختلف، عواقب گوناگونی داشته باشد. برای استفاده از این قرص ها بهتر است با یک پزشک صحبت کنید.