برندینگ و بازاریابی اینترنتی

وبلاگ آموزشی برندینگ و بازاریابی اینترنتی

برندینگ و بازاریابی اینترنتی

وبلاگ آموزشی برندینگ و بازاریابی اینترنتی

معرفی نوع های هارد دیسک و ریکاوری اطلاعات هارد

عنوان : شناخت ای سی یو و یادگیری چگونگی تعمیرات و استفاده ای سی یو

این مقاله در ارتباط با آشنایی با ای سی یو ECU و آموزش نحوه تعمیر و راه اندازی ای سی یو ECU می باشد.

انواع هارد دیسک Hard Disk ، در کامپیوتر حکم حافظه ی بلند مدت برای ذخیره اطلاعات را دارد. یعنی وقتی اطلاعاتی بر روی آنها نوشته می شود در صورتی که نقص فنی برای هارد پیش نیاید می تواند همیشه بر روی آن باقی بماند و در هر لحظه ی دلخواه ، در دسترس قرار گیرد. در طول این سالها تکنولوژی ساخت هارد تغییرات زیادی کرده و این قطعات در چند نوع کاملا مختلف ساخته و عرضه شده اند. انفورماتیک پارسه در این مطلب سعی دارد تا بطور کاملا خلاصه و روان علاقمندان را با چند مورد مرسوم از انواع هارد دیسک Hard Disk آشنا کند .

انواع هارد دیسک Hard Disk

هارددیسک ها از یک نوار (دیسک) گردان که با یک لایه مواد مغناطیسی پوشانده شده برای ذخیره ی اطلاعات استفاده می کنند. با این توضیح مشخص می شود که هارد دیسک ها برای کار کردن نیاز دارند تا با سرعت بسیار بالایی بچرخند. پس یکی از فاکتورهایی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید RPM ( Revolution per minute ) یا همان دور در دقیقه است. (البته معمولا انواع بی سر و صداتر در اولویت قرار می گیرند) . در گذشته، گنجایش هارد دیسک ها بسیار محدود بود ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساخت ، شاهد ظهور هارد هایی در سایز کوچکتر و ظرفیت بسیار بیشتر هستیم تا حدی که امروزه برای واحد آن ، از ترابایت استفاده می شود.

بطور کلی دو نسل از هارد دیسک ها ، وجود دارد :

• SATA Hard Disk

• IDE Hard Disk

این دو هارد دیسک که فقط تکنولوژی ساخت و اینترفیس آنها با هم متفاوت است از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر بوده و فقط مدل SATA کمی کوچکتر از مدل IDE ساخته می شود.

هارد دیسک های IDE همانطور که تصویر بالا می توانید ببینید با کابلهای 40-80 سیم و کانکتورهای پهن شناخته می شوند. این نوع حافظه که سالهای زیادی بعنوان مطرح ترین و پرمصرف ترین در بین کاربران بوده ، امروزه به دلیل شکست خوردن در رقابتِ سرعت از رقیب خود ، از بازار کنار گذاشته شده است. IDE مخفف عبارت Integrated Drive Electronics است و اشاره به سبک انتقال اطلاعات از طریق کابل و رابط آن دارد. در این رابط (IDE) ، انتقال اطلاعات به صورت عملیات موازی انجام می شود. اننقال اطلاعات بصورت موازی است و سرعت بالایی هم دارد و همین امر از جمله ویژگی هایی بود که آنرا سالیان سال بعنوان مطرح ترین استاندارد برای رابط های کامپیوترهای شخصی تبدیل کرده بود. پروسه ی انتقال موازی اطلاعات یعنی انتقال بیت های داده ، در طول مسیر یک رشته یا سیم ، بـا جهت عکس آن در رشته یا سیم دیگر .

این رابط با عناوین دیگری از جمله موارد زیر نیز شناخته می شود :

• ATA مخفف Advanced Technical Attachment

• PATA مخفف Parallel Advanced Technical Attachment

این رابط ها در ابتدا برای هارد دیسک ها درنظر گرفته شده بود ولی بعدها برای CD-ROM ها نیز استفاده شد. یکی از مشکلات اساسی برای کسانی که در حال Assemble کردن کامپیوترها بودند ، مرتب کردن و مرتب نگه داشتن فضای داخل کیس ها بود زیرا این کابلهای پهن فضای زیادی را بصورت نامنظم اشغال می کردند.

این نوع هارد دیسک از سیستم انتقال اطلاعات سری استفاده می کند. رابط های هارد ساتا برای اتصال درایوهای نوری و حافظه ها و انتقال اطلاعات بین آنها کاملا مناسب است. این رابط به مراتب سریعتر از نوع موازی یا همان ATA است. شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که قاعدتاً سرعت نقل و انتقال اطلاعات موازی سریعتر از سری است ولی چطور امکان دارد که در این مورد برعکس است ؟

جواب این سوال کاملا ساده است. در حالت موازی به دلیل مسیر رفت و برگشتی بیت های داده ، میدان مغناطیسی بسیار کمی بوجود می آید که تأثیر نامحسوسی بر روی سرعت می گذارد ولی در مدل سری این واقعه رخ نمی دهد یعنی با اصلاح کیفیت کابل و همچنین تغییر سبک ساخت آن ، این سرعت بالا تأمین شده است. این کابلها همانطور که در تصویر هم ملاحظه کردید دارای پهنای کمتر و رابط کوچکتر هستند حتی امروزه از قیمت مناسب تری نیز برخوردارند.

شاید در اینترنت سه نسخه مختلف از ساتا با نامهای SATA1 و SATA2 و SATA3 را ببنید. این نسخه های مختلف فقط در سرعت با یکدیگر اختلاف دارند که SATA3 طبق اظهار نظر کارشناسان سرعتی معدل 600 مگابایت برثانیه دارد که در مقایسه با ساتا نسخه 1 ، چهار برابر بیشتر است.

مصرف کمتر برق ، سرعت بالاتر، حجم کمتر و بطور کلی کارامدی بیشتر از مزیتهای هارد دیسک های ساتا نسبت به IDE است.

 

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery ، از جمله دغدغه هایی ست که امروزه اکثر فعالان در حوزه تعمیرات هارد با آن دست و پنجه گرم میکنند . انستیتو انفورماتیک پارسه در این مقاله قصد دارد تا به مواردی که توسط بازیابی اطلاعات هارد دیسک قابل برگشت میباشد ، بپردازد .

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery

شرح مختصر در مواجه با انواع خرابی انواع هارد دیسک ها و مشکلات مربوط به حذف پارتیشن ها و فایل ها و طریقه ریکاوری آن در انفورماتیک پارسه :

۱- بازیابی اطلاعات و ریکاوری مشکلات مربوط به هارد دیسک های اکسترنال

رایج ترین موارد هارد اکسترنال در ایران به ترتیب : Western Digital , Seagate , ADATA  می باشد که هر کدام مشکلات و خرابی های خاص خودشان را دارند.از جمله مشکلاتی که نیاز به تعمیرات هارداکسترنال می باشد :شناسایی نشدن هارد اکسترنال ، ضربه خوردن هارد , کند شدن شدید هارد میباشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تماس و مراجعه به بخش تعمیرات انفورماتیک پارسه مشکلاتهارد خود را بر طرف نمایید.برای هریک از مشکلات هارد های اکسترنال راه حل خاص و جامعی دارد پس نگران اطلاعات خود نباشید.

۲- بازیابی اطلاعات و ریکاوری مربوط به خرابی های هارد های لپ تاپی و کامپیوتر

رایج ترین مشکل مربوط به شناسایی نشدن هارد در بایوس لپ تاپ یا کامپیوتر می باشد که در نتیجه آن شما دسترسی به اطلاعات نخواهید داشت که در اینصورت شما نمی توانید ویندوز جدیدی هم نصب کنید. مشکلات مربوط به بدسکتور شدن هارد نیز در هارد های کامپیوتر و لپ تاپ نسبت به هارد های اکسترنال رایج تر است که یکی از نشانه های وجود بدسکتور در هارد لپ تاپ یا کامپیوتر شما ، پدیدار شدن صفحه آبی می باشد که چاره ای جز ریستارت کردن سیستم خود نخواهید داشت مگر اینکه این مشکل را برای همیشه حل کنید. بازیابی اطلاعات ،ریکاوری و تعمیر هارد های لپ تاپ و کامپیوتر در تمامی مدل ها، خرابی و مشکلات در انستیتو انفورماتیک پارسه انجام می شود.

۳- بازیابی اطلاعات در حذف پارتیشن ها ، پاک شدن و فرمت شدن هارد

مکررا دیده می شود که به دلیل خطاهای و اشتباهات کاربران پارتیشن ها پاک می شوند. این عمل بیشتر در هنگام نصب ویندوز و همچنین در زمان کار با ویندوز رخ پیش می آید. اگر در هنگام نصب ویندوز درایو یا پارتیشن شما حذف شد و اطلاعات درایو شما مهم است از هرگونه دستکاری ، ریختن مجدد ویندوز جدا خودداری کنید. بازیابی اطلاعات پارتیشن های حذف شده و پاک شده در انفورماتیک پارسه به سرعت انجام میشود.اما در صورتی که بعد از حذف شدن پارتیشن دستکاری کنید یا اینکه اطلاعات جدیدی در همان هارد ریخته شود ، شانس شما برابی بازیابی اطلاعات و ریکاوری کم تر می شود اما بهتر است که توسط متخصصین چک شود .

توصیه ۱ : قبل از نصب ویندوز حتما لیبل درایو C یا هر درایوی که می خواهید ویندوز نصب کنید را ترجیحا با نام Windows عوض کنید تا خدای ناکرده دچار مشکل نشوید.

توصیه ۲ : ریختن اطلاعات بعد از پاک شدن پارتیشن ها یا حتی فایل ها ، شانس بازیابی اطلاعات را کم تر می کند پس از این کار جدا خودداری فرمایید.

توصیه ۳ : گاها دیده می شود که خود شخص اقدام به ریکاوری اطلاعات توسط نرم افزار های بازیابی اطلاعات می کند و اطلاعات بازیابی شده را مجددا در همان هارد ذخیره می کند و بعد متوجه می شود که اطلاعات بازیابی شده ، اجرا نمی شود یا خلاصه اینکه مورد تایید نیست که در این حالت شانس شما برای بازیابی اطلاعات شدیدا کاهش پیدا می کند . از نظر ما این کار بدترین حالت ممکن است.

توصیه ۴ : اگر اطلاعات شما به هر دلیل حذف شد ، بهترین کار خاموش کردن لپ تاپ یا کامپیوتر می باشد بدون هیچ دستکاری اضافی می باشد . در این حالت مطمئن شوید که اطلاعات قابل ریکاوری می باشد و جای نگرانی نخواهد بود.

توصیه ۵ : اگر درایو یا پارتیشن شما به هر دلیلی فرمت شد از ریکاوری توسط نرم افزار ها یا ریختن مجدد اطلاعات جدا خودداری کنید در اینصورت اطلاعات شما مانند روز اول و بصورت پوشه بندی بازیابی اطلاعات خواهد شد .

۴- بازیابی اطلاعات هارد سوخته

استفاده از واژه هارد سوخته غلط است ، اجزای هارد ممکن است خراب شود اما هیچ گاه نمیتوان گفت که که هارد سوخته است. معمولا در اثر نوسانات برق برد هارد دچار سوختگی می شود که اغلب اگر برد هارد دیسک بسوزد موتور هارد دیسک روشن نمی شود. ما برای بازیابی اطلاعات هارد سوخته ، برد هارد را تعمیر یا اگر این عمل ناممکن باشد آن را تعویض می کنیم و با اقدامات خاصی مبنی بر سازگار کردن هارد با برد جدید شروع به ریکاوری و بازیابی اطلاعات می کنیم. نکته مهم : اگر برد هارد شما سوخته است یا دچار مشکل شده است حتی شکسته است حتما با خودتان به مرکز ما بیاورید چرا که برد هر هارد متعلق خودش است و در خیلی از مواقع اگر برد هارد دیسک به هر دلیلی وجود نداشته باشد مثلا گم شده باشد امکان بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد دیسک وجود نخواهد داشت.

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery

نکاتی مهم و کاربردی که باید برای مهاجرت به اروپا بدانید

عنوان: نکاتی مهم و کاربردی که باید پس از مهاجرت به اروپا بدانید

این مقاله در مورد مهاجرت به اروپا می باشد.

تحصیل در اروپا به عنوان قاره ای که به یکی از بهترین مراکز آموزش عالی مشهور است آینده روشنی را برای شما رقم خواهد زد.هر ساله رده بندی بین المللی دانشگاه های جهان انجام می شود که قاره اروپا در این رده بندی سهم خوبی دارد و در میان 100 دانشگاه برتر رتبه های قابل توجه ای دارد.اروپا در قرن گذشته تاثیرات بسیاری در دنیای علم و تکنولوژی داشته است.گذشته و میراث علمی در کشور های اروپایی به عنوان یک پشتوانه قوی در کنار موسسات آموزش عالی و دانشگاه های مدرن و بین المللی باعث شده تا کشور های اروپایی امروزه از پیشتازان دنیای علم و صنعت باشند.سطح بالای علمی و نظام آموزشی پیشرفته و منظم باعث شده تا هر ساله بر تعداد افرادی که برای رسیدن به رویای خود به قصد تحصیل در اروپا وارد کشور های این قاره می شوند افزوده شود.

حضور نخبگان از سراسر دنیا در دانشگاه های مجهز اروپا باعث شده تا بستر مناسبی برای پیشرفت روز افزون علم و دانش به وجود بیاید.مسئولان آموزشی در کشور های اروپایی به دنبال تسهیل حضور نخبگان از سراسر دنیا در دانشگاه های خود برنامه ها و قوانینی را هر ساله ارائه می دهند.این برنامه ها به منظور تسهیل حضور و تشویق دانشجویان برای تحصیل در در اروپا, قوانین راحت تر و راه های حمایتی بیشتری مانند بورسیه های تحصیلی و حمایت های مالی را ارائه میدهند.یکی از این برنامه های بورسیه تحصیلی که از قضا در میان معتبر ترین برنامه های بورسیه در اروپا در سطح مقاطع عالی تحصیلی است اراسموس موندس نام دارد.این بورسیه در ده سال گذشته توانسته شانس های فوق العاده ای در زمینه های علمی, مالی و شغلی برای متقاضیان تحصیل در اروپا فراهم کند.در ادامه این مقاله قصد بر این است تا به معرفی این برنامه بورسیه تحصیلی پرداخته شود.این برنامه که در سال های گذشته مورد استقبال تعداد بسیاری از متقاضیان تحصیل در اروپا و یا افرادی که به دنبال دریافت کمک هزینه های تحصیلی برای تحقیق و پژوهش در موسسات آموزش عالی اروپا هستند بسیار مناسب به نظر می آید.

برای افرادی که به دنبال تحصیل و زندگی در اروپا هستند,یکی از موارد تاثیر گذار هزینه تحصیل در اروپا و هزینه های روزانه می باشد.خیلی از این دانشجویان که به دنبال ساخت یک آینده بهتر با ورود به دانشگاه ها هستند نمی توانند از پس هزینه های تقریبا زیاد زندگی و تحصیل در اروپا بر بیایند.بنا بر آمار های اعلام شده و تجربه های فردی دانشجویان پوشش این هزینه ها برای اکثر این مشتاقان علم و پیشرفت ممکن نیست مخصوصا برای افرادی که از کشور های جهان جهان سوم و یا در حال توسعه وارد این قاره می شوند.بنا بر آمارها و گفته های دانشجویان هزینه اجاره یک آپارتمان 30 متری در کشور سوئد نزدیک به 3 میلیون تومان می باشد.البته این هزینه ها در کشور های مختلف متفاوت است.به عنوان مثال این هزینه ها در کشوری مانند نروژ دو برابر سوئد است و یا در کشورهای دیگری مانند ایتالیا, فرانسه, اسپانیا و غیره.علاوه بر هزینه مسکن شما باید هزینه پوشاک, خوراک, حمل و نقل و ... را به آن اضافه کنید.این هزینه ها تنها به عنوان هزینه زندگی در اروپا به صورت روزانه می باشد و شما باید تمام هزینه های تحصیل و دانشگاه را هم در نظر داشته باشید.به همین دلیل است که هرساله بر تعداد افرادی که به دنبال بورس های تحصیلی و دریافت کمک هزینه های تحصیلی هستند افزوده می شود.این واقعیت وجود دارد که تعداد زیادی از افرادی که دارای زمینه و استعداد مناسب برای ادامه تحصیل هستند به دلیل عدم توانایی در پوشش هزینه های تحصیلی خود از ادامه تحصیل منصرف می شوند و ادامه تحصیل آنها در هر مقطع تنها مشروط به دریافت بورسیه تحصیل و کمک هزینه های تحصیلی میباشد.

مهاجرت به اروپا,اقامت اروپا,تحصیل در اروپا

بسیاری از این دانشجویان با توجه به شرایط خاصی که دارند می توانند علاوه بر کمک هزینه برای شهریه دانشگاه و مخارج تحصیل, برای هزینه های روزانه خود مانند : مسکن,حمل و نقل, خوراک و پوشاک کمک هزینه ای دریافت کنند.البته دانشگاه‌ها معمولا فرصت‌های مالی و کمک هزینه محدودی دارند که آن ها را با اولویت بخشی‌های خاصی، دراختیار مخاطبان مستعد، قرار می‌دهند. بنابراین شما نمی‌توانید تنها به امکانات مالی و محدود دانشگاه مورد نظر برای اعطای بورس تحصیلی، بسنده کنید. بسنده کردن به این موضوع، سبب خواهد شد تا برخی از فرصت‌های تحصیلی شما در رشته‌ها و گرایش‌های مورد نظر در کشور و دانشگاه مقصد، ازدست برود. بسیارند دانشجویانی که به دلیل نبود کمک هزینه مالی درترم یا سال تحصیلی خاص، نمی‌توانند پذیرش تحصیلی دریافت کنند یا حتی ادامه تحصیل آن‌ها با مشکل رو به رو می‌شود.برنامه اراسموس موندوس با هدف بهبود کیفیت آموزش عالی در اروپا و تحکیم درک متقابل فرهنگی ایجاد شده است این برنامه جابه جایی افراد و همکاری میان مؤسسات اروپایی و غیر اروپایی را تشویق و حمایت می‌کند. هدف آن ارتقاء فضای آموزشی اتحادیه اروپا در مقیاس جهانی، شرکت در توسعه پایدار آموزش عالی کشورهای ثالث و ارائه چشم انداز شغلی مطلوب تر به دانشجویان است. دانشجویان ایرانی ظرف چند سال اخیر، موفق شدند تا از این برنامه تحصیلی استفاده کنند.عبارت "Erasmus Mundus " از اراسموس که برگرفته از زندگی دانشمند قرن 15 است و مدارج علمی خود را در مدارس کشورهای مختلف کسب کرد و موندوس که بیانگر جهانی بودن این پروژه علمی است، شکل گرفت. تاریخچه این برنامه، به سال 1987 بر می‌گردد. زمانی که اتحادیه اروپا برنامه‌ای را تدوین کرد که در آن می‌بایستی دانشگاه‌های اروپایی با اعطای بورس‌های تحصیلی، نیروی انسانی جوان از کشورهای غیر اروپایی جذب کنند. دانشگاه‌های اروپایی همواره نگاه خاصی به تنوع فرهنگی و ملیتی در محیط آموزشی خود دارند و به همین دلیل، بعضاً بورسیه‌های تحصیلی گسترده و گوناگونی را به کشورهای مختلف جهان، ازجمله کشورهای آسیایی و کشورهای فقیر آفریقایی اعطا می‌کنند.در مجموع برنامه ERASMUS توانست ۲۱۹۹ دانشجو برنامه Socrates ۱٫۴ میلیون دانشجو را رهسپار اروپا کرد که این در نوع خود موفقیت بزرگ برای این قاره محسوب می‌شد. هم اکنون بورس‌های تحصیلی این برنامه‌ها از معتبرترین بورس‌های تحصیلی در جهان محسوب شده و به دلیل توجه خاص کشورهای اروپا به این برنامه‌ها، فارغ التحصیلان این برنامه‌ها از فرصت‌های شغلی خوبی در اروپا و حتی کشورهای آمریکا و کانادا برخوردارند.

مهاجرت به اروپا,اقامت اروپا,تحصیل در اروپا

امروزه کشور های پیشرفته در سراسر دنیا با وجود پیشرفت های صنعتی و علمی با یک معضل اساسی و تاثیر گذار روبرو هستند.مشکل اساسی این کشور ها با توجه به این که همه امکانات لازم را دارند,تامین نیروی انسانی و نیروی متخصص است.یکی از هدف های این بورسیه ها و فرصت های تحصیلی نیز جذب نیروی انسانی متخصص و نخبه از کشور های مختلف دنیا می باشد.امروزه اروپا در صنعت نانو نیز با این معضل روبرو می باشد.صنعت نانو در دنیای امروز بسیار اهمیت دارد.زیرا نانو تکنولوژی در دنیای امروز به عنوان یک علم نوین و مهم شناخته می شود.قاره اروپا هم در برنامه های خود به دنبال جذب نیروی متخصص در زمینه نانو می باشد تا بتواند کمبود های خود را در این زمینه جبران کند.این موضوع تامین نیرو برای اروپا اهمیت خاصی دارد زیرا این قاره, طبق پیش بینی های انجام شده, در سال 2016 مشکلات زیادی برای تامین نیروی متخصص نانو خواهد داشت.از این رو برنامه‌ای به عنوان Erasmus Mundus در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد که تا سال ۲۰۰۸ ادامه داشت. بودجه این برنامه ۲۳۰ میلیون یورو[بوده که توسط کمیسیون اروپا تأمین شد.میزبان این برنامه کشورهای آلمان، بلژیک، هلند و سوئد هستند و دانشجویان ملزم به گذراندن دوره‌های تحصیلی خود در دو کشور از این چهار کشور هستند. به این شکل که دوره تحصیلی (که در این برنامه ۲ سال است) به دو بخش یک ساله تقسیم شده و دانشجویان ملزم به گذراندن سال اول در یک کشور (در یک گرایش خاص) وسال دوم در کشور دیگر (در گرایشی دیگر) هستند. دانشجویان در انتخاب گرایش وکشور مقصد مختار بوده و بر حسب علاقه این انتخاب صورت می‌گیرد، به این ترتیب، فرصتی برای آشنایی آن‌ها با سبک‌های زندگی، فرهنگ‌ها و زبان‌های اروپایی ارائه شود. به هر دانشجو کمک بلاعوض ۲۱ هزار تا ۴۲ هزار یورو براساس مدت آموزش اختصاص می‌یابد.

در پروژه EMA Erasmus Mundus students and Alumni Association یک هزار دانشگاه در 170 رشته با 12 هزار دانشجو از 140 کشور مختلف فعالیت می‌کنند و در این پروژه تنها یکی از دانشگاه‌ها وظیفه اعطای مدرک به دانشجو را دارد. علاوه بر این، 85 درصد دوره‌های علمی این پروژه به زبان انگلیسی است و در پروژه اراسموس برنامه ای جامع تدوین شده که دانشجویان از تمام کشورهای جهان بتوانند در این دوره‌ها شرکت کنند. دانشجویان دانشگاه آزاد در چند سال اخیر، بیش از 500 فرصت بورسیه اراسموس دریافت گردند.اطلاعات تکمیلی درباره آخرین فرصت‌های بورسیه اراسموس موندس و هم چنین میزان کمک هزینه قابل پرداخت به دانشجویان مستعد را در پرتال بورسیه تحصیلی اروپا مشاهده کنید. کلیه علاقمندان به تحصیل در اروپا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکترا، اگر شرایط مورد نیاز برای اپلای جهت بورسیه ارساموس را دارند، می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. برنامه‌های اراسموس در قالب Erasmus Mundus Masters Courses (EMMC) - Erasmus Mundus Joint Doctorates (EMJD) Programmes ارائه می‌شود که جزییات تکمیلی آن، در پرتال معرفی شده در دسترس هست. به علاقمندان توصیه می‌کنیم، پیش از بررسی این برنامه، از بخش Program Guide پرتال بازدید کرده و اطلاعات عمومی را مشاهده کنند

یکی از راه های اقامت اروپا ادامه تحصیل در اروپا می باشد.

مهاجرت به کانادا  , مهاجرت به آمریکا , مهاجرت به آلمان

راه های اقامت سوئد و اخذ اقامت سوئد

عنوان:پناهندگی سوئد از طریق ازدواج  

این مقاله درباره ی مهاجرت به هلند می باشد.

دانشگاه علوم کاربردی ساکسیون (Saxion University of Applied Sciences) در شرق هلند در سه پردیس در شهرهای شاخص دونتر، انسخده و آپلدورن واقع شده است. این دانشگاه دارای جمعیت دانشجویی در حدود ۲۴۰۰۰ نفر است که ۳۷۰۰ نفر آنان را دانشجویان خارجی تشکیل میدهند. دوره های بین المللی دانشگاه به زبان انگلیسی و در گرایشهای مختلف از بازرگانی تا مطالعات مهندسی ارائه میگردد. دوره های بین المللی ساکسیون در سطوح ملی و بین المللی مورد تأیید هستند و بنابراین، مدارک صادره از سوی آن در سراسر جهان معتبر هستند و شما را قادر به یافتن شغل در کشور خودتان یا در بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان قادر خواهند ساخت.

 آموزش در ساکسیون بسیار دانشجو محور است و بر روی تمرینات حرفه ای متمرکز میباشد. به عنوان یک دانشجو، شما در فرایند تحصیل خودتان بسیار مسئول هستید. البته اساتید و مربیان ما همیشه برای کمک و ارائه توصیه های لازم به شما در دسترس هستند. بیشتر مربیان ما از تجربه سالهای طولانی تدریس در سازمانهای فنی-حرفه ای برخوردارند. فضای تحصیل در ساکسیون دوستانه، چند فرهنگی و باز است.

 برنامه های بین المللی: ساکسیون دوره های انگلیسی خود را به مدت بیش از ده سال ارائه کرده است. به عنوان یک دانشگاه علوم کاربردی، ساکسیون عمدتاً مهارتهای عملی و تحقیقات کاربردی را مقدم میدارد. برنامه ها به میزان زیادی بر روی بهترین تمرینها و مهارتها برای استفاده در موقعیت های کاری متمرکز شده اند تا شما را برای ورود سریع به بازار کار و شغل مد نظر شما و نیز تحصیلات آتی آماده سازند.

 برنامه کارورزی Connect International: اگر میخواهید پس از فراغت از تحصیل در هلند بمانید، ساکسیون فرصتی عالی را در اختیار شما قرار میدهد تا تجربه کاری و مهارتهای شغلی خود را گسترش داده و شانس خود را برای پیدا کردن موقعیت مناسب در بازار کار هلند و سایر کشورهای دنیا از طریق برنامه کانکت اینترنشنال افزایش دهید. این برنامه فرصتی را برای فارغ التحصیلان ساکسیون فراهم میکند تا بلافاصله پس از اتمام دوره خود یک دوره کارورزی را در یک شرکت یا سازمان در هلند به مدت ۶ ماه تا ۱ سال بگذرانند. شرکتها و سازمانهایی که کارکرد بین المللی دارند به استخدام کارکنان دارای مهارتهای بالا که معلومات و تجربه کافی در فرهنگ ها، زبانها و کشورهای خاصی داشته باشند علاقه بیشتری نشان میدهند. این موضوع نه تنها استخدام کارمندان فنی، بلکه مشاغل مدیریتی، پشتیبانی، فروش و بازاریابی را نیز در بر میگیرد. از طریق شبکه گسترده شرکتها و سازمانهای مرتبط با ساکسیون در صنایع مختلف در سراسر هلند، فارغ التحصیلان از امکانات عالی برای پیدا کردن موقعیتهای جالب کارورزی برخوردارند.

  شرایط عمومی ورود به دانشگاه: برای ورود به دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ما که به زبان انگلیسی تدریس میشوند نمره کل ۶٫۰ در آزمون آیلتس آکادمیک (یا یک آزمون معتبر دیگر زبان) ضرورت دارد. برای ورود به دوره های آمادگی دانشگاه، شرایط مقداری متفاوت خواهد بود.

یکی از راه های مهاجرت به سوئد ادامه تحصیل در سوئد می باشد.

مهاجرت به استرالیا , مهاجرت به استرالیا , مهاجرت به استرالیا

دوره اموزشی در کانادا و اشنایی با ویژه ترین دانشگاه های کانادا

عنوان:مهاجرت به استرالیا یا پناهندگی کانادا , کدام یک بهتر است؟ 

مقاله زیر در مورد مهاجرت به کانادا می باشد آن را مطالعه کنید.

"مهاجرت" موضوعی که می تواند در زندگی شما تاثیر بسیاری داشته باشد.مهاجرت به یک مقصد خوب با یک برنامه ریزی دقیق و هماهنگی با متخصصان این کار و از راه قانونی می تواند مسیر زندگی شما را به سمت موفقیت و خوشبختی هدایت کند و این تاثیر نه تنها در زندگی شما می باشد, بلکه باعث ساخت آینده ای مطمئن و درخشان برای خانواده و فرزندان شما خواهد شد.در طرف مقابل شتابزدگی در این کار و دنبال کردن تبلیغات دروغ و سایتهای نامعتبر که تنها قصدشان هدایت شما به سمت نابودی و کسب درآمد برای خودشان از این راه میباشد, یا اقدام از راه های غیر قانونی برای رسیدن به کشور مقصد, تنها باعث نابودی آینده و زندگی شما و خانوادتان خواهد شد.امروزه شاخص های مهاجرت به پیشرفت و تکنولوژی تغییر کرده است به نحوی که باعث شده بسیاری از کشورهای مدرن و پیشرفته به مقصد اکثر متقاضیان مهاجرت تبدیل شده است.البته آیتم هایی مانند رشد و ثبات در اقتصاد,شرایط اجتماعی خوب, موقعیت بین المللی کشور مقصد و .... تاثیر دارد.

 این روزها در میان کشورهای رو به رشد و پیشرفته که بستری مناسبی برای مهاجرین فراهم می کنند, کشور استرالیا و کانادا به یکی از مقاصد اصلی برای متقاضیان مهاجرت و اقامت تبدیل شده است.در این مقاله قصد داریم تا به چند تفاوت میان استرالیا و کانادا برای مهاجرت بیان کنیم.استرالیا و کانادا, هر دو برنامه های کامل و هیجان انگیزی برای جذب متقاضیان دارند.سوال اصلی این است که در حال حاضر کدام کشور برای مهاجرت بهتر است کانادا یا استرالیا ؟ در ادامه ما به بازخورد های انتخاب استرالیا یا کانادا به عنوان مقصد مهاجرت را می پردازیم.اول از همه پروسه مهاجرت است.یعنی شما به عنوان یک متقاضی مهاجرت به استرالیا یا کانادا باید چه مدت زمان منتظر تایید کشور مقصد برای ورود به عنوان یک شهروند باشید که این موضوع برای هر کدام از این کشورها نسبت به پروسه مهاجرت و گرفتن اقامت و پرونده شما متفاوت است.در این مورد تفاوت چندانی بین این دوکشور نیست.

آب و هوا

شما به دنبال کدام هستید؟استرالیا با مناظر زیبا و طبیعت فوق العاده و داشتن آب و هوای معتدل در طول سال مکان مناسبی برای زندگی به نظر میرسد.این در حالی است که شما در کشور کانادا با سرمای شدید روبرو هستید و این موضوع به دلیل نزدیکی آن به قطب شمال است.این نزدیکی حتی باعث شده است که مقدار زیادی از خاک این کشور خالی از سکنه باشد.البته کانادا در قسمت جنوب غربی یعنی جایی که شهر ونکور قرار دارد دارای آب و هوای معتدل می باشد.

فرصت های شغلی

هر دو کشور استرالیا و کانادا دارای منابع طبیعی و معادن بسیاری هستند که در این مورد فرصت های شغلی در استرالیا و کانادا باید بیشتر باشد و بتوانند پرداخت بهتری به کارگران خود نسبت به کشور های دیگر داشته باشند.در هر دو کشور زمینه برای برخی فرصت های شغلی بیشتر است به عنوان مثال موقعیت های شغلی برای پرستاران در کانادا بیشتر از استرالیا میباشد.کانادا در برابر استرالیا به عنوان یک قطب بزرگ تولید شناخته می شود در حالی که کشور استرالیا به کشوری محبوب برای شرکت های آمریکایی که در زمینه IT فعالیت می کنند تبدیل شده است.

سیستم حمل و نقل عمومی

حمل نقل مردم در کانادا و تورنتو به وسیله اتوبوس ها, ترن ها و ترامواها انجام میشود.نکته جالب این سیستم مرتبط بودن همه آنها با هم است.طولانی بودن مسیر شما تاثیری بر نرخ کرایه ندارد و هزینه یک مسیر یک طرف در کانادا تقریبا سه دلار می باشد.سیدنی از شبکه مترو محروم است.

حمل و نقل عمومی در کانادا و استرالیا

اما برای سیستم حمل و نقل عمومی خود از اتوبوس ها و قطار ها استفاده میکند.حداکثر هزینه های رفت آمد با قطار در این کشور تقریبا نه دلار میباشد و برعکس کانادا مبلغ آن بستگی به مقدار مسافت دارد.مسیرهای اتوبوس ها هم به شش قسمت مساوی تقسیم شده و در این سیستم حمل و نقل نیز مقدار هزینه بستگی به مسافت طی شده دارد, که حداکثر آن تقریبا 5 دلار برای یک مسیر یک طرفه میباشد.

مخارج زندگی

هزینه های زندگی در استرالیا به دلیل مالیات مسکن بسیار بالا می باشد.این در حالی است که در کانادا مسکن بیشتر از استرالیا مقرون به صرفه می باشد.طبق آمار هزینه های زندگی در کانادا کمتر از استرالیا می باشد.در هر دو کشور پرداخت مالیات بیشترین سهم را در هزینه های زندگی افراد دارد.در ادامه برای آشنایی با هزینه های زندگی در کانادا می توانید از ویدئو هزینه زندگی در کانادا به زبان فارسی استفاده نمایید.

تنوع نژادی

تعداد زیادی از جمعیت تشکیل دهنده استرالیا و کانادا را قومیت ها و نژاد های گوناگون تشکیل میدهد.اکثریت این تنوع در کشور کانادا مهاجرینی از چین, هند, سریلانکا, جامائیکا و درصدی هم از کشورهای خاورمیانه تشکیل میدهد که البته این روزها این جمعیت رو به رشد است.تنوع قومی و نژادی در کشور استرالیا بیشتر از کشورهای اندونزی, تایلند و لبنان می باشد و درصد کوچکی را هم از آمریکای جنوبی شامل می شود.

سهولت اخذ اقامت

با توجه به تاکید اخیر دولت کانادا نسبت به تسلط مهاجرین به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه اما به طور کلی روند درخواست روادید برای کانادا آسان تر است.در صورتی که به طور کلی هر دو کشور تابع یک فرآیند و استاندارد برای مهارت های متقاضیان هستند اما کانادا روند کند تری نسبت به استرالیا برای بررسی و ارزیابی درخواست متقاضیان دارد.

اقامت دائم

گرفتن اقامت دائم کشور استرالیا و کانادا شرایط خاص خود را دارد.به این معنی که فرد متقاضی باید شرایط خاصی را داشته باشد تا بتواند واجد شرایط مهاجرت به استرالیا و یا کانادا و اخذ اقامت این کشورها باشد.شرایطی مانند تسلط شما به زبان, مهارت های شما در حرفه تخصصی شما, میزان تحصیلات, تجربه کاری و غیره.این گزینه ها نشان دهنده آینده زندگی کاری و خانوادگی شما در کشور مقصدتان است.

اقامت کانادا و استرالیا

یکی دیگر از تفاوتهای این دو کشور در ارزیابی درخواست متقاضیان است که در استرالیا, فرد متقاضی باید مدارک تحصیلی و یا سابقه کار خود را قبل تایید اداره مهاجرت, به این کشور و به ادارات مربوطه ارسال نماید تا در مورد صلاحیت شما تصمیم گیری شود که در این روند به دلیل طولانی شدن پروسه امکان قدیمی و بی اعتبار شدن مدارک شما و یا عوض شدن شرایط مهاجرت وجود دارد که در این صورت نیاز به ارسال دوباره مدارک و یک روند تکراری میباشد. اما در کانادا بعد از پر کردن فرم های مورد نیاز و تایید صلاحیت توسط اداره مهاجرت این کشور می توانید مدارک و سوابق خوذ را ارسال کنید تا درخواست شما بررسی شود که این پروسه سریعتر هم انجام میشود.هرچند که می توان از فراین اولیه ارزیابی کانادا به عنوان مشاوره استفاده کرد.

در استرالیا پس از ارزیابی و تایید صلاحیت شما اقامت و ویزای شما در تمام ایالت ها و مناطق این کشور مورد تایید است.در حالی که در کانادا تایید درخواست شما و گرفتن اقامت از یکی از ایالت ها این کشور به معنی تایید آن توسط ایالت های دیگر نمی باشد.و اگر فردی قصد جابجایی بین ایالت های کانادا را دارد باید تاییدیه خود را از چند ایالت داشته باشد.این موضوع یک مزیت مهم برای استرالیا می باشد.آموزش و تحصیل و خدمات درمانی و بهداشتی برای همه به صورت رایگان, برابر و آزادانه در هر دو کشور وجود دارد.سیستم خدمات درمانی و بهداشتی کانادا و استرالیا به صورت رایگان می باشد و این سیستم بسیار شبیه هم می باشد.

     یکی از راه های اقامت کانادا,ادامه تحصیل در کانادا می باشد.

نکات مهم برای دریافت اقامت دائم دانشجویان دارای ویزای تحصیلی استرالیا

عنوان: نکاتی برای کسب اقامت ماندگار دانشجویان دارای ویزای تحصیلی استرالیا

این مقاله درباه ی شهرهای استرالیا  می باشد.


در جهان امروز, آموزش در سطح بین المللی افزایش چشمگیری داشته است.رشد سریع آموزش های بین المللی زمینه ساز درخواست دانشجویان زیادی برای تحصیل در کشورهای خارجی شده است.دانشگاه های بین المللی هر ساله میزبان تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی مهاجرت و ادامه تحصیل می باشد.این دانشگاه ها باید بتوانند برای کسب اعتبار و قرار گرفتن در رنکینگ بین المللی خود را از لحاظ سیستم آموزشی, سطح علمی, تجهیزات و تکنولوژی و غیره با یکدیگر رقابت کنند و بتوانند سطح بالایی از خدمات آموزشی را به دانشجویان ارائه دهند.امروزه تحصیل در آمریکا, کانادا, استرالیا و اروپا در صدر لیست متقضیان قرار دارد.

امروزه اعزام دانشجویان به این دانشگاه ها و کشورها به یک تجارت پر رونق تبدیل شده است.درآمد زیاد دفاتر اعزام دانشجو و افرادی که هماهنگی این امر را انجام میدهند باعث شده است تا پای کلاهبرداران نیز به این موضوع باز شود و با استفاده از تبلیغات دروغ سعی در کسب درآمد برای خود و از بین بردن رویاهای شما بکنند.برای جلوگیری از سواستفاده این افراد و از بین رفتن فرصت های شما سازمان امور دانشجویان هرساله لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور را معرفی میکند که در ادامه خبر و لیست این موسسات مورد تایید را مشاهد میکنید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، فهرست اسامی و مشخصات موسسات و شرکت های مجاز خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور بروز رسانی شد.براساس این گزارش ، اعتبار موسسات و شرکت های مجاز خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بررسی می شود و در آخرین به روز رسانی که تا پایان شهریورماه انجام شده وضعیت اعتبار این موسسات را اعلام کرد.

از تعداد ۱۸۱ موسسه مجاز خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور اعتبار مجوز تعداد ۴۲ مرکز به پایان رسیده است و تمدید مجوز ۳۵ موسسه در دست بررسی است.همجنین ۴۶ موسسه دارای مجوز تا پایان سال ۹۴ هستند و تعداد ۵۸ موسسه نیز مجوزهای لازم تا پایان سال ۹۵ را دارا هستند.متقاضیان اعزام به خارج از کشور در هنگام عقد قرارداد با هر یک از موسسات لازم است نسبت به تاریخ انقضاء مجوز صادره دقت لازم را داشته باشند چرا که موسساتی که اعتبار مجوز فعالیتشان منقضی شده است، حائز شرایط برای عقد قرارداد نیستند.

موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج

عقد قرارداد با موسسات اعزام دانشجو که تمدید مجوزشان در دست بررسی است در صورتی که زمان عقد قرارداد مراتب با دبیرخانه کارگروه موسسات هماهنگ شود بلامانع خواهد بود.داوطلبان باید توجه داشته باشند که در صورت بروز شکایت نسبت به عملکرد موسسه طرف قرارداد، می توانند ضمن ضمیمه کردن مستندات لازم (به ویژه قرارداد) به یکی از طرق مراجعه حضوری، ارسال از طریق پست و تلفن نس بت به طرح درخواست خود اقدام کنند.

یکی از راه های مهاجرت به استرالیا از طریق گرفتن کار در استرالیا می باشد.